Poftiti in rezervatia 12 apostoli

Poteca tematică 12 Apostoli din Parcul Naţional Călimani a fost selectată printre cele mai frumoase 7 astfel de poteci din România.

Astazi vreau  sa veniti cu mine intr-o excursie pe munte.
In rezervatia 12 Apostoli mai exact,un loc mirific la 1760 m altitudine
Principala atractie a Calimanilor este Rezervatia 12 Apostoli unde se gasesc grupurile de stanci cu forme bizare: 12 Apostoli, Pietrele Rosii, Lucaciu.
Din pacate interventia brutala a omului a lasat un crater urias (cariera de sulf) chiar in inima muntelui.Aceasta cariera s-a inchis de foarte mult timp insa locul a ramas... e frumos totusi locul si forma muntelui ramasa,insa am sa va povestesc alta data daca doriti .
Rezervatia se intinde pe o creasta ce formeaza cumpana apelor dintre bazinele paraielor Neagra Sarului si Poiana Negri si coboara dinspre Calimani peste culmile Tamau si Pietrele Rosii, spre varfurile Lucaciu si orasul Vatra Dornei. Rezervatia adaposteste multe figuri "sculptate" de intemperii in decursul vremurilor, constituite din fragmente de lava cimentata. Grupul de stanci din aceasta rezervatie este cel mai important si cuprinde "sculpturi" fantastice ca de exemplu figura unui mos cu barba, a unui urs cu capul plecat, a unei femei ce aminteste de silueta "faraoanei" Nefertiti si multe altele. Figura batranului se evidentiaza prin faptul ca are trei "fete" distincte indreptate spre cele trei carari ce se indreapta spre el : catre Gura Haitii - o fata lata, spre nord un cap mic, cu o frunte mai ingusta si o barba alungita, iar spre sud o fata mai inalta si ingusta avand parca si un coif pe crestet. Aceste formatiuni au fost ridicate de mana "naturii"insa au aparut si ipoteze care sustin ca ar fi si unele "modelari" provocate de om.
Sunt mai multe trase pentru a se ajunge atat la 12 apostoli cat si la manastirea de calugari din apropiere.
 Greu drumul si anevoios,caldura mare,dar am rezistat cu brio :)

Noi am ales-o pe cea mai scurta pentru noi si anume Dorna Candreni - Poiana Negrii - Cabana Negrisoaia - Rezervatia 12 Apostoli .
Dupa ce am trecut de cabana Negrisoara ,drumul fiind mai abrut am urcat vreo 7-8km (cred)la pas.La capatul dealului am descoperit manastirea 12 Apostoli.

Ne-am oprit ,ne-am inchinat in manastire,si fiindca era ora pranzului iar calugarii ne-au vazut istoviti de la atata drum,ne-au invitat la masa.Cum sa refuzi asa ceva cand stie toata lumea,mancarea calugareasca are un gust deosebit.

Adevarul e ca eu am mancat atunci prima oara si pot sa va zic cu mana pe inima totul a fost minunat,bio si toate naturale si de casa.
Dupa ce am mancat..am luat-o la pas catre pietre .

Noi ne-am oprit aici cu toate ca puteam sa mai mergem,dar ne fiind imbracati corespunzator si cu copil dupa noi,am zis sa ne intoarcem.Asa fiindca erau si alti turisti care se intorceau din drum pentru ca vazusera vipere.Si cum cu o muscatura nu te joci mai ales ca eram si in varful muntelui am zis sa nu riscam.Vazusem frumusetile naturii,ne-am si bronzat si am petrecut o zi minunata.
Daca aveti drum prin zona va recomand cu mare draga acest traseu.De la manastire la rezervatie se urca foarte usor chiar daca a durat in jur de o ora si ceva.Se merge pe coama muntelui si e o mai mare placere.