joi, 13 iunie 2013

Budinca de gris

Va ademeneam  zilele trecute ,pe facebook cu o budinca de gris .
A fost apreciata budinca mea atat pe facebook cat si acasa asa ca ma gandeam sa va dau si voua 
reteta:
Poze din timpul pregatiii nu am facut ,nu mi-a stat gandul la asta eram tare ocupata ,dar cand  am sa mai fac budica am sa pozez si aceste etape.


\


  • 500 ml lapte,
  • 100 g zahar,
  • aprox. 100 g gris,
  • 50 g unt,
  • oua,
  • zahar pudra,
  •  scortisoara macinata si stafide optional.
Eu am dublat aceasta cantitate si tot n-a fost de ajuns sa mancat atunci pe loc toata tava :)


Se pune laptele la fiert impreuna cu putina scortisoara. Cand laptele da in clocot, se adauga untul, zaharul si grisul. Se lasa sa fiarba la foc mic, amestecand continuu cu o lingura din lemn sau cu mixerul, la o viteza mai mica. Dupa ce compozitia s-a ingrosat, se opreste focul si se lasa sa se raceasca. Se  adauga ouale batute, putin cate putin si mixand pana la incorporarea completa.Se adauga si stafidele daca e cazul.
Se tapeteaza un vas rotund cu unt si se toarna compozitia de budinca. Se coace in cuptorul deja incins, timp de 35-40 minute, se opreste focul si se mai lasa in cuptor 15 minute. Se lasa sa sa raceasca foarte bine, inainte de a fi taiata.
Deasupra se pudreaza cu zahar si/sau scortisoara. 

Este foarte delicioasa.


Pofta buna!

Share:

6 comentarii:

  1. arata super care este secretul de a iesit asa frumos colorata ? ai pus oua de tara? pui ouale cind este fierbinte grisul nu se taie?

    RăspundețiȘtergere
  2. suna delicious si arata bine, cu gris nu am mai facut, doar cu paste si branza :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da claudia , am pus oua de casa ,mama are gaini ca sta la curte . Ouale le-am pus cand sa mai racit grisul , nu stiu din ce motiv dar asa am gasit intr-o reteta asa am facut si eu :)

    RăspundețiȘtergere