Budinca de gris

Va ademeneam  zilele trecute ,pe facebook cu o budinca de gris .
A fost apreciata budinca mea atat pe facebook cat si acasa asa ca ma gandeam sa va dau si voua 
reteta:
Poze din timpul pregatiii nu am facut ,nu mi-a stat gandul la asta eram tare ocupata ,dar cand  am sa mai fac budica am sa pozez si aceste etape.


\


Eu am dublat aceasta cantitate si tot n-a fost de ajuns sa mancat atunci pe loc toata tava :)


Se pune laptele la fiert impreuna cu putina scortisoara. Cand laptele da in clocot, se adauga untul, zaharul si grisul. Se lasa sa fiarba la foc mic, amestecand continuu cu o lingura din lemn sau cu mixerul, la o viteza mai mica. Dupa ce compozitia s-a ingrosat, se opreste focul si se lasa sa se raceasca. Se  adauga ouale batute, putin cate putin si mixand pana la incorporarea completa.Se adauga si stafidele daca e cazul.
Se tapeteaza un vas rotund cu unt si se toarna compozitia de budinca. Se coace in cuptorul deja incins, timp de 35-40 minute, se opreste focul si se mai lasa in cuptor 15 minute. Se lasa sa sa raceasca foarte bine, inainte de a fi taiata.
Deasupra se pudreaza cu zahar si/sau scortisoara. 

Este foarte delicioasa.


Pofta buna!

Etichete: