Din neam de mesteri

M-am născut cu maşina de cusut la cap . Mama croitoreasă de tânără ,bunica la fel,mătusii îi place crosetul iar bunicii din partea tatălui ţesutul la razboi.O familie de meşteri şi croitori.Şi să nu mai pun la socoteală că şi socrul meu a fost croitor ,iar soţul meu a învaţat cate ceva de la el.
De la fiecare am învăţat câte puţin. Cel mai mult mi-a placut maşina de cusut şi razboiul de ţesut. Mi-aş mai dorii să trăiască bunica să ma înveţe noi modele de ştergare .dar asta e din altă poveste .
Mama a avut  2 modele de maşini de cusut de-a lungul timpului .Pe celebra Ileana şi sora sa mai modernă Nicoleta .


Le-a păstrat cu sfinţenie şi a avut o grijă deosebită faţă de ele. Asta i-a fost şi îi este meseria de bază si pe langă asta şi o sursă de venit.
Ţin minte cum m-a învăţat mama să  cos la Ileana. Era greoi din cauza pedalei.Trebuia să ai un anumit ritm .iar uneori ma incurcam şi blocam pedala. Găseam mereu resturi de materiale pe la mama  ,iar  papuşile mele dar şi a vecinelor aveau mereu haine noi.Îmi plăcea ceea ce faceam şi îmi doream sa fiu ca mama mea , să îmi pot creea ce rochii vreau eu. Ma visam un mare  designer de rochii.Cum ziceam am început cu papuşile apoi am continuat cu mine . La banchetul de clasa a 8 a,eu am desenat modelul de rochie dorit pe o foaie,iar mama  ma ajutat sa fiu îmbrăcată aşa cum mi-am dorit şi cel mai important cu o rochie creatie proprie. Mi-a croit şi cusut rochia mult visată.Tot cam prin aceiasi perioada m-am înscris şi la cursuri de croitorie la Clubul copiilor. M-am ţinut de aceste cursuri până am intrat la liceu şi timpul liber nu mai era acelaşi.Am renuntat la acele cursuri însa nu şi la croitorie. Îmi recondiţionam mereu  hainele vechi pe care nu le mai purtam ,şi îmi faceam  câte ceva nou.Daca nu reuseam eu singură, o rugam pe mama şi se rezolva foarte uşor.După cum ziceam cu Ileama mi-a fost greu cu pedala ,la Nicoleta am avut cam aceiaşi problema ,pentru că dacă apasam prea tare nu era bine, daca apăsam prea încet iar nu era bine.Acum nu prea mai am timp şi tragere de inima să cos ,dar mama are .Şi mereu când am nevoie de ceva apelez la ea .
Din banii strânşi de pe  la ultimele comenzi realizate ...mama s-a hotărât să le dea uitării  pe cele două şi să îşi ia o maşină performantă care sa facă treaba celor două.
Într-un magazin de elecrocasnice  a găsit câteva oferte la maşini de cusut . Dacă vă interesează aici găsiţi oferte şi preţurile  la toate electocasnicele din magazin .
Dintre toate maşinile prezentate aceasta i-a intrat la suflet .
Este o maşină Singer şi-a dorit demult o maşină de cusut de la această firmă însă au tot existat mereu inconveniente .Acum s-a hotărât pe aceasta o vrea. 
După cum zic chiar si producătorii : 

Singer este "Un lider incontestabil pe piata,  cu o traditie de peste 160 de ani de la producerea primei masini de cusut, Singer continua sa ne sustina in materializarea ideilor ambitioase si in pasiunea pentru frumos.
Cu o vasta varietate de masini de cusut, special pentru a satisfice toate gusturile si nevoile, Singer isi pune amprenta cu profesionalism pe tinute aproape perfecte, cu simetrii impecabile si tipare curate, indiferent daca au 7 sau peste  24 de programe de baza, ca sunt manuale sau  adevarate gadget-uri.
Masinile de cusut devin astfel un ajutor de necontestat in a-ti descoperi propriul stil, chiar o extensie a personalitatii, ce impleteste pasiunea, dragostea de moda si dorinta de a te regasi prin… cusaturi fine si precise.
Evadeaza din cotidian, fii in fiecare zi fermacatoare, in fiecare zi altfel … prin curaj si viziune, reinventeaza-te! Ofera-ti luxul unei pasiuni cu traditie si a unui look original… al tau! "


Aceasta maşină Singer Talent 3321 este o maşina de cusut de ultimă generaţie şi are mult mai multe programe decât cele 2 maşini batrâne .

Programe de bază: 21 (peste 370 cusături combinate)

Sistem de introducere automată a firului în ac
Pas reglabil al cusăturii 
Reglare lăţime cusătură
Funcţie întarire cusătură 
Funcţie matlasare
Coasere butonieră, nasturi, fermoar 
Viteza de coasere: 1500 imp. / min. 
Control mecanic 
Iluminare: Bec 15 W, model E-12

Accesorii incluse: picioruş universal (montat pe maşina), husă de protecţie, pedală + cablu de alimentare; în braţul detasabil: picioruş cusut butoniere, picioruş cusut fermoar, plăcuţă de stopat, perie curăţare, port-bobină vertical, ghidaj matlasare, set ace, opritor papiotă (mare şi mic), şi bobine
Mâner pentru transportare facilă, dispozitiv tăiere aţă după coasere.

Această maşină face treaba celor două şi plus a altor câteva.Este o maşină de cusut pe care mulţi croitori o visează .Mi-ar placea să i-o pot eu oferi că şi aşa se apropie ziua ei şi cred ca ar  fi un cadou foarte frumos ,plăcut  şi util .



Articol participant la a sasea etapa a editiei Spring SuperBlog 2013.