Jurnalul Laurei Palmer





V-am zis mereu ca nu mai am timp sa citesc , insa in "tinerete " am citit si mi-a placut tare mult . 
Cel mai mult mi-a placut cartea "jurnalul Laurei Palmer " . O carte care mi-a ramas imprimata in minte exact  asa cum am citit-o acum mult timp .
Nu stiu daca ati auzit de aceasta carte, insa eu am avut-o de la mama mea . Zic am avut-o pentru ca am dat-o unui prieten , a plecat cu ea la facultate si a uitat-o prin camin si nu a mai gasit-o :( .Cartea  este scrisa de  Jennifer Lynch, o scriitoare de origine americana, si a fost facută avand la baza filmul Twin Peaks. Poate o parte dintre voi l-ati prins pe la t , eu imi aduc vag aminte si de film .
Este vorba, in carte, de o tanara, Laura Palmer, care este, la început, prezentata ca o copila de numai 12 ani. Povestea este frumoasa, arata evolutia tinerei din bine, la inceput, in foarte, foarte rau. Laura primeste de ziua ei un jurnal in care incepe sa isi scrie gandurile.
Descrie in paginile acestuia fiecare relatie pe care a avut-o cu orice baiat. Usor-usor, Laura nu mai e copilul de la inceputul cartii, ci ajunge o adolescenta cu o viata plina de peripetii. Tanara Laura este abuzata in timpul noptilor de un anume BOB, pe care ea il vede ca un demon si se teme de el. Nu am inteles totusi daca el era doar in mintea ei sau chiar exista cu adevarat .
Spre a se proteja de acesta, ea începe sa caute un leac. Asa apare cocaina in viata ei. Laura incepe, alaturi de cativa prieteni, sa consume, facand orice pentru a o obtine.  Laurei nu i se prezice un viitor deloc bun, avand în vedere dependenţa de cocaina si distractii.
Laura Palmer e un personaj complex, o adolescenta si, totodata, în sufletul ei, a ramas tot acelaşi copil cu multe vise şi dorinte. Viata îi e îngreunata de neîntelegerile cu parintii sai. BOB, de asemenea, marele ei cosmar, o chinuie cu fiecare ocazie, batandu-si cu placere joc de secretele ei.
Sfarşitul cartii este punctul cel mai interesant, dar, în acelasi timp, si aparitia demonului BOB,a carei identitate ma enerveaza ca nu reusesc sa o aflu :) Finalul este unul tragic dar tot odata si unul asteptat dupa parerea mea , avand in vedere viata haotica a Laurei .
Oricum dupa parerea mea este o carte buna , am citit-o in cateva zile si am stat mereu cu sufletul la gura .


“Jurnalul secret al Laurei Palmer” e o carte ce probabil ca  va fi savurata cu placere de adolescenti in general, dar şi de adulti. Plina de probleme, viata dubla a Laurei, neintelegerile cu parintii si abuzurile lui BOB fac acest jurnal o adevarata opera de arta, savurata de multe persoane.
Eu cred că e o carte pe cinste, care nu trebuie ratată!



O alta carte buna pe care v-o recomanda Secretele inovatiei de Steve Jobs

Etichete: