Maitreyi

Nu am citit foarte mult la viata mea , insa am citit cate ceva , Cel mai mult pe vremea cand eram la scoala ,apoi mai putin dar am citit .Mi-ar place sa mai citesc si acum dar din pacate timpul nu imi mai permite :(
O carte care mi-a placut mult a fost Maitreyi de Mircea Eliade .
Maitreyi este un roman eroticrealist scris de Mircea Eliade. A fost pentru prima oară publicat în 1933 și s-a bucurat de popularitate în întreaga lume, fiind tradus în multe limbi .

Eroina romanului, Maitreyi Devi, fiica unui mare filozof indian, Surendranath Dasgupta, traieste o dragoste adevarata si ascunsa cu Mircea Eliade, autorul cartii.
Aciiunea are loc an Calcutta anilor 1930, Eliade (Allan) locuind în casa lor, ca „ucenic” al acestui savant.Mircea Eliade avand 23 de ani iar Maitreyi doar 16 .El era ortodox, ea hindusa. Desi la inceput el nu simte decat repulsie pentru Maitreyi, se îndragosteste iremediabil de aceasta. Totul a inceput cand Eliade a inceput sa o invete pe tanara franceza , iar aceasta la randul ei bengali. Fata ii impartaseste sentimentele dar nu ii marturiseste dragostea, aceasta reflectandu-se în faptele sale.
Romanul introduce cititorul în lumea fascinanta a Indiei, a obiceiurilor si a traditiilor orientale. Pe tot parcursul cartii , am trait si eu in India alaturi de personaje .Eliade era hotarat sa se converteasca la hinduism si chiar isi anuntase familia cu privire la aceasta decizie. Numai ca odata ajunsa povestea la urechile profesorului Dasgupta, relatia lor a luat sfarsit . Eliade a fost nevoit sa paraseasca imediat locuinta, iar lui Maitreyi i s-a interzis sa-l mai vada. Dasgupta il , alunga pe Eliade din casa , acesta indurerat, se refugiază in Himalaya pentru o vreme ca pustnic, in timp ce Maitreyi este supusa pedepselor crudului ei tata, dupa care se marita fortat.
Dupa vreo30 si ceva de ani, cand Maitrey era implinita  si fericita cu sotul sau a aflat de existenta cartii scrise de Eliade . Indignata fiind de cele relatate in carte si dupa parerea sa multe neadevarate s-a hotarat sa scrie si ea o carte "Dragostea nu moare " unde a povestit totul din punctul ei de vedere .
Aceasta carte nu am citit-o dar mi-ar place . La fel de mult as vrea sa am timp sa citesc si Secretele Inovatie de Steve Jobs.

Etichete: